Heidi Rosander (51) er programmedarbeider i lokalradio, og har alltid vært opptatt av god tannhygiene. 

Men selv om jeg passet omhyggelig på tennene mine, visste jeg at det alltid finnes en sjanse for at det skjer noe uforutsigbart. Og det kunne bli veldig dyrt, veldig fort. Jeg ante ikke at det fantes noe som het tannhelseforsikring, forteller hun.

-Jeg føler meg tryggere når jeg vet at tennene mine er forsikret.

Så kom hun tilfeldigvis over en annonse for Norsk Tannhelseforsikring. Heidi tenkte at dette var akkurat det hun trengte, og dermed tegnet hun en Platina-forsikring. 

På vårparten i 2021 var hun igjen på tannlegesjekk. Der fikk hun beskjed om at hun trengte en ny fylling i en tann. Heidi visste at dette ble dekket av forsikringen hennes, og etter å ha fått dokumentasjon av tannlegen, sendte hun spent en søknad til Norsk Tannhelseforsikring. Hun forventet at søknadsprosessen skulle være komplisert, siden det var snakk om en forsikring. Men hun ble positivt overrasket over hvor enkel søknadsprosessen til Norsk Tannhelseforsikring var å forholde seg til.

Det hele gikk veldig greit. Forsikringen dekket selve fyllingen, akkurat slik de hadde lovet, og jeg trengte bare å betale egenandelen på 500 kroner, sier Heidi.

Videre forteller hun at dersom hun ikke hadde hatt forsikring, så hadde tannbehandlingen gjort et betydelig innhugg i økonomien. Hun er glad for tryggheten hun har fått med tannhelseforsikringen, fordi at hun vet at vet hun ikke vil få noen uforutsette kostnader. 

Jeg har hatt forsikringen i 5 år nå, og er veldig fornøyd. Det har hendt at jeg har kontaktet dem med spørsmål, og da har jeg alltid fått raske og ikke minst hyggelige svar, smiler Heidi.

LES MER OM VÅRE FORSIKRINGER

Les fler av våre artikler